- Szczegóły
- Odsłony: 27
Strona internetowa projektu „Enviros for a Sustainable Future” stanowi cyfrową platformę prezentującą działania, rezultaty i cele międzynarodowej współpracy szkół w ramach programu Erasmus+. Zawiera opisy warsztatów, relacje z mobilności, materiały edukacyjne, zdjęcia i filmy dokumentujące zaangażowanie uczniów i nauczycieli w ochronę środowiska, ze szczególnym uwzględnieniem zasobów wodnych. Strona służy także jako narzędzie upowszechniania dobrych praktyk, inspirując inne placówki do wdrażania proekologicznych i innowacyjnych rozwiązań.
- Szczegóły
- Odsłony: 24
Poniżej przedstawiamy materiały szkoleniowe prezentowane przez Aquamatch -turecką firmę specjalizującą się w zrównoważonym zarządzaniu zasobami wodnymi na potrzeby rynków wschodzących.
Firma założona w 1989 roku firma Aquamatch jest wiodącym dostawcą systemów uzdatniania wody i ponownego wykorzystania ścieków w Turcji.
Aquamatch działa w 34 krajach i na czterech kontynentach. Ma 16 biur w Europie i Azji. Oprócz miast tureckich, Aquamatch ma biura w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Pakistanie.
Aquamatch zatrudnia łącznie ponad 300 pracowników i jest jednym z najbardziej znanych dostawców projektów oczyszczania wody w Europie i na Bliskim Wschodzie. Biuro wykonawcze Aquamatch znajduje się w Stambule, a fabryka w południowo-zachodniej prowincji Turcji, Aydın.
Aquamatch jest wiodącym dostawcą technologii membranowej dla takich branż jak elektrownie, przemysł spożywczy i ciężki. Oprócz produkcji i instalacji systemów, Aquamatch jest również aktywnym zwolennikiem rozwoju ekologicznego i projektów międzynarodowego dzielenia się wiedzą. Aquamatch stosuje podejście badawczo-rozwojowe, które zawsze dąży do budowania zrównoważonych i inteligentnych systemów wodnych dla przedsiębiorstw i społeczności.
Aquamatch w pełni popiera równość płci, a ponad 50% zespołu zarządzającego, zarządu i inżynierów stanowią kobiety. Projekty Aquamatch są bezpośrednio zgodne z celami trzech Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ: „5: Równość płci”, „6: Czysta woda i sanitacja” oraz „9: Przemysł, innowacje i infrastruktura”.
https://envirossustainable.wixsite.com/enviros/trainingmaterials
- Szczegóły
- Odsłony: 26
W ramach projektu Erasmus+ „Enviros for a Sustainable Future” nauczyciele z 5 szkół partnerskich uczestniczyli w pięciodniowej wizycie edukacyjnej w szkole Soke BAĞARASI HÜRRİYET İLKOKULU w Turcji. Tematyka zajęć obejmowała ochronę wody, zrównoważony rozwój, świadomość ekologiczną i innowacje cyfrowe.
Uczestnicy wykorzystywali urządzenia i aplikacje mobilne do testowania jakości wody oraz tworzyli interaktywne mapy z użyciem narzędzi GIS, analizując dane i planując działania naprawcze. Uczniowie badali własne zużycie wody z użyciem kalkulatorów online i przygotowali kampanię edukacyjną przeciwko jej marnowaniu, nagrywając filmy do serialu „Enviros in Water, Air, Food Waste, and Recycling”.
Podczas warsztatów opartych na modelu Kolba uczniowie badali zjawiska takie jak kwaśne deszcze i zanieczyszczenie oceanów. Korzystali też z baz danych bioróżnorodności oraz map terenów podmokłych, by zgłębiać tematykę lokalnej fauny i flory.
W ramach zadań kreatywnych uczniowie projektowali ogrody deszczowe w SketchUp i Canva, tworzyli animacje w Scratch oraz promowali życie wodne w mediach społecznościowych. Na zakończenie nagrali podcasty o oszczędzaniu wody i zaprezentowali projekty odnowy brzegów rzek, dobierając odpowiednie gatunki roślin.
Wizyta przyniosła uczestnikom cenną wiedzę, umiejętności i międzynarodowe doświadczenie, wspierając ich zaangażowanie w ochronę zasobów wodnych i budowanie zrównoważonej przyszłości.
- Szczegóły
- Odsłony: 21
Szkoły partnerskie spotkały się online na dwudniowej Wirtualnej Mobilności, prowadzonej przez Söke Bilim ve Sanat Merkezi w Turcji. To ekscytujące wydarzenie zgromadziło uczniów i nauczycieli z pięciu szkół z całej Europy:
Polska: Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. Hansa Christiana Andersena w Radomiu
Turcja: BAĞARASI HÜRRİYET İLKOKULU
Macedonia Północna: OOU „Panajot Ginovski”
Grecja: Szkoła Podstawowa w Amisiana / Δημοτικό Σχολείο Αμισιανών
Turcja: Söke Bilim ve Sanat Merkezi (szkoła goszcząca)
? Dzień 1: Szkolenie nauczycieli – innowacyjne metody edukacji
Pierwszy dzień skupił się na rozwoju zawodowym nauczycieli. Nauczyciele wzięli udział w szkoleniu online prowadzonym przez tureckich nauczycieli nauk ścisłych, gdzie badali dwa dynamiczne modele edukacyjne: Cykl uczenia się doświadczalnego Kolba, Metodyka Scrum (zaadaptowana z zwinnego zarządzania projektami) Celem było wprowadzenie nowych, skoncentrowanych na uczniach metod, które można zastosować podczas nadchodzących mobilności projektowych. Materiały szkoleniowe są dostępne bezpłatnie na licencji Creative Commons (CC BY 4.0), więc wszystkie szkoły mogą je wykorzystywać i dostosowywać do swoich zajęć.
? Dzień 2: Uczniowie wyznaczają drogę – kampania „Nasz klimat” Drugiego dnia 25 uczniów (5 z każdej szkoły) wzięło udział w wirtualnym klubie ENVIROS, prowadzonej przez uczniów sesji na temat działań na rzecz klimatu. Szkolenie pomogło uczniom zrozumieć przyczyny i skutki zmiany klimatu oraz w jaki sposób mogą zwiększyć świadomość w swoich szkołach. Uczniowie współpracowali, aby rozpocząć projektowanie kampanii edukacyjnej „Nasz klimat”, której celem było zachęcenie ich społeczności do podejmowania małych, ale znaczących kroków w celu ochrony planety. Szkoła goszcząca kładła również nacisk na praktyki przyjazne dla środowiska, takie jak wykorzystywanie materiałów pochodzących z recyklingu w materiałach kampanii.
?? Kto wziął udział?
15 nauczycieli (3 z każdej szkoły) wzięło udział w szkoleniu dla nauczycieli
25 uczniów (5 z każdej szkoły) wzięło udział w sesji prowadzonej przez uczniów
? Dlaczego to ma znaczenie
To wirtualne wydarzenie wspiera ogólne cele naszego projektu Erasmus+ poprzez: Wyposażenie nauczycieli w nowoczesne, angażujące narzędzia dydaktyczne, Budowanie świadomości klimatycznej i umiejętności liderskich u uczniów na rzecz działań ekologicznych w szkole. Zachęcanie do współpracy między krajami, Promowanie zrównoważonego rozwoju i edukacji ekologicznej
? Co osiągnęliśmy?
Dla nauczycieli: Zdobyli nowe umiejętności w zakresie innowacyjnych modeli nauczania (Kolb i Scrum), Nauczyli się, jak integrować edukację na temat zmian klimatu w różnych przedmiotach, Uzyskali dostęp do wysokiej jakości, wielokrotnego użytku materiałów dydaktycznych
Dla uczniów: Zbudowali zrozumienie kwestii klimatycznych, Rozwinęli umiejętności przywódcze i planowania kampanii, Rozpoczęli przygotowywanie kampanii „Nasz klimat” dla swoich społeczności szkolnych
- Szczegóły
- Odsłony: 23
Jednym z zadań projektu było stworzenie planów lekcji z wykorzystaniem metodologii Scrum.
Partnerzy wspólnie opracowali trzy plany lekcji, które można wykorzystać na różnych przedmiotach.
„Jak zmiany klimatyczne wpływają na moją społeczność”
(Geografia / Nauki społeczne)
„Moc słów: Perswazyjne pisanie o zmianach klimatycznych”
(Angielski)
„Kodowanie dla klimatu: Tworzenie gry świadomościowej” (Informatyka)
Na podstawie opracowanych planów lekcji przeprowadzono zajęcia w każdej szkole.
Strona 2 z 3