W ramach projektu „Enviros for a Sustainable Future” pięć szkół partnerskich opracowało i przeprowadziło ekoeksperymenty, skupiające się na kluczowych problemach środowiskowych. Każda szkoła realizowała inny temat:

  • Turcja – ochrona i jakość wody,

  • Polska – recykling i gospodarka odpadami,

  • Macedonia – zanieczyszczenie powietrza i smog,

  • Grecja – marnowanie żywności.

Na ich podstawie uczniowie stworzyli wideoeksperymenty, w których prezentowali przebieg doświadczeń, obserwacje oraz ekologiczne wnioski. Filmy te stały się częścią wspólnej, międzynarodowej kampanii edukacyjnej promującej działania na rzecz klimatu i rozwijającej świadomość ekologiczną młodzieży.

https://envirossustainable.wixsite.com/enviros/educationalclimatecampain

W ramach projektu „Enviros for a Sustainable Future” pięć szkół partnerskich stworzyło serię ekoeksperymentów poświęconych różnym problemom środowiskowym. Każda szkoła przygotowała prezentacje doświadczeń związanych z wybranym tematem:

  • Turcja – jako temat wybrała czystość wody i jej ochrona,

  • Polska – skupiła się na recyklingu i segregacji odpadów,

  • Macedonia – opracowała eksperymenty dotyczące smogu i zanieczyszczenia powietrza,

  • Grecja – przeprowadziła doświadczenia związane z marnowaniem żywności.

Na podstawie opracowanych materiałów uczniowie stworzyli wideoeksperymenty, prezentując w kreatywny i przystępny sposób wyniki swoich działań oraz sposoby walki z danym problemem. Projekt rozwijał świadomość ekologiczną, umiejętności badawcze i współpracę międzynarodową.

https://envirossustainable.wixsite.com/enviros/ecodigitalguide

Uczniowie mieli za zadanie stworzyć i zaprogramować interaktywną bajkę edukacyjną w programie Scratch, której głównym bohaterem jest Greenbot – zielony robot podróżujący po różnych krajach Europy. W każdej odwiedzanej lokalizacji Greenbot spotyka się z konkretnym problemem klimatycznym. , poznaje jego przyczyny oraz działa w celu jego rozwiązania – poprzez edukację mieszkańców, wdrażanie ekologicznych rozwiązań lub wspieranie lokalnych inicjatyw. 

Greenbot otrzymuje wiadomość od przyjaciela z Turcji na temat zmian klimatycznych, po czym udaje się do tego kraju i analizuje problem związany z nadmiernym zużyciem wody. Pierwszym krajem, który odwiedził była Turcja, gdzie napotkał problemy z wodą. Kolejnym krajem, który odwiedza nasz bohater jest Polska a tam problem z recyklingiem. Następnie Greenbot podróżuje do Macedonii, gdzie dowiaduje się o problemie związanym ze smogiem. Kończy swoją podróż w Grecji, w której mierzy się z problemem marnowania żywności. Projekt łączy naukę programowania, twórcze myślenie oraz edukację klimatyczną, rozwijając u uczniów świadomość ekologiczną i kompetencje cyfrowe.

Kliknij w link poniżej i zapoznaj się z nasza bajką

https://envirossustainable.wixsite.com/enviros/scratchfairytales

Understanding Climate Change: Causes, Effects, and Actions

Prezentacja w przystępny sposób wyjaśnia, czym jest zmiana klimatu, jakie są jej główne przyczyny (m.in. emisje gazów cieplarnianych i wylesianie), negatywne skutki (takie jak ekstremalne zjawiska pogodowe, topnienie lodowców, zagrożenia dla zdrowia i bioróżnorodności) oraz działania, które każdy z nas może podjąć, aby ograniczyć jej wpływ – od oszczędzania energii po wspieranie zrównoważonego rozwoju. Celem prezentacji jest zwiększenie świadomości i zachęcenie do proekologicznej postawy.

 

Kolb's Learning Cycle: A Framework for Effective Learning

Prezentacja przedstawia model uczenia się według Davida Kolba, który opiera się na czterech etapach: doświadczenie, refleksja, konceptualizacja i zastosowanie. Pokazuje, jak efektywne uczenie się zachodzi w cyklu, w którym uczniowie najpierw aktywnie uczestniczą w działaniu, następnie analizują to doświadczenie, formułują wnioski i wykorzystują zdobytą wiedzę w praktyce. Model podkreśla rolę uczenia się przez działanie i dostosowania metod nauczania do różnych stylów uczenia się.


Agile Learning: Implementing Scrum in the Classroom

Prezentacja pokazuje, jak zastosować zasady metodyki Scrum w edukacji, by stworzyć bardziej elastyczne i zespołowe środowisko uczenia się. Uczniowie pracują w małych grupach (tzw. zespołach Scrumowych), ustalają cele, podział zadań i regularnie oceniają postępy w krótkich sprintach. Metoda wspiera rozwój umiejętności współpracy, komunikacji i odpowiedzialności, a nauczyciel pełni rolę mentora zamiast tradycyjnego wykładowcy.

https://envirossustainable.wixsite.com/enviros/presentations

W ramach międzynarodowego projektu „Enviros for a Sustainable Future” powstała wirtualna kampania ekologiczna stworzona z wykorzystaniem platformy Artsteps, umożliwiającej budowę trójwymiarowych przestrzeni wystawienniczych. Kampania zatytułowana 'Our Climate'  to efekt współpracy 5 szkół partnerskich, z których każda przygotowała 5 tematycznych plakatów ekologicznych wraz z opisami w języku angielskim.

Wystawa składa się łącznie z 25 plakatów podzielonych na pięć głównych tematów:

  1. Zmiany klimatyczne - plakaty przedstawiajcie przyczyny i skutki ich powstawania
  2. Woda – plakaty ukazujące znaczenie oszczędzania wody, problem suszy oraz sposoby zbierania deszczówki.

  3. Odpady – edukacyjne plakaty promujące recykling, segregację śmieci i ograniczanie zużycia plastiku.

  4. Powietrze – materiały dotyczące zanieczyszczenia powietrza, skutków smogu i roli roślin w oczyszczaniu atmosfery.

  5. Żywność – treści dotyczące marnowania jedzenia, zdrowego odżywiania oraz wpływu produkcji żywności na środowisko.

Wirtualna galeria pozwala odwiedzającym z całego świata zanurzyć się w trójwymiarowej przestrzeni edukacyjnej i zapoznać z działaniami młodzieży na rzecz ochrony środowiska. Kampania nie tylko promuje postawy proekologiczne, ale też rozwija kompetencje cyfrowe i językowe uczniów poprzez międzynarodową współpracę i kreatywną prezentację treści.

https://www.artsteps.com/view/67f56d5cbd5dfc50b11ad72c