Szkoły partnerskie spotkały się online na dwudniowej Wirtualnej Mobilności, prowadzonej przez Söke Bilim ve Sanat Merkezi w Turcji. To ekscytujące wydarzenie zgromadziło uczniów i nauczycieli z pięciu szkół z całej Europy:
Polska: Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. Hansa Christiana Andersena w Radomiu
Turcja: BAĞARASI HÜRRİYET İLKOKULU
Macedonia Północna: OOU „Panajot Ginovski”
Grecja: Szkoła Podstawowa w Amisiana / Δημοτικό Σχολείο Αμισιανών
Turcja: Söke Bilim ve Sanat Merkezi (szkoła goszcząca)
? Dzień 1: Szkolenie nauczycieli – innowacyjne metody edukacji
Pierwszy dzień skupił się na rozwoju zawodowym nauczycieli. Nauczyciele wzięli udział w szkoleniu online prowadzonym przez tureckich nauczycieli nauk ścisłych, gdzie badali dwa dynamiczne modele edukacyjne: Cykl uczenia się doświadczalnego Kolba, Metodyka Scrum (zaadaptowana z zwinnego zarządzania projektami) Celem było wprowadzenie nowych, skoncentrowanych na uczniach metod, które można zastosować podczas nadchodzących mobilności projektowych. Materiały szkoleniowe są dostępne bezpłatnie na licencji Creative Commons (CC BY 4.0), więc wszystkie szkoły mogą je wykorzystywać i dostosowywać do swoich zajęć.
? Dzień 2: Uczniowie wyznaczają drogę – kampania „Nasz klimat” Drugiego dnia 25 uczniów (5 z każdej szkoły) wzięło udział w wirtualnym klubie ENVIROS, prowadzonej przez uczniów sesji na temat działań na rzecz klimatu. Szkolenie pomogło uczniom zrozumieć przyczyny i skutki zmiany klimatu oraz w jaki sposób mogą zwiększyć świadomość w swoich szkołach. Uczniowie współpracowali, aby rozpocząć projektowanie kampanii edukacyjnej „Nasz klimat”, której celem było zachęcenie ich społeczności do podejmowania małych, ale znaczących kroków w celu ochrony planety. Szkoła goszcząca kładła również nacisk na praktyki przyjazne dla środowiska, takie jak wykorzystywanie materiałów pochodzących z recyklingu w materiałach kampanii.
?? Kto wziął udział?
15 nauczycieli (3 z każdej szkoły) wzięło udział w szkoleniu dla nauczycieli
25 uczniów (5 z każdej szkoły) wzięło udział w sesji prowadzonej przez uczniów
? Dlaczego to ma znaczenie
To wirtualne wydarzenie wspiera ogólne cele naszego projektu Erasmus+ poprzez: Wyposażenie nauczycieli w nowoczesne, angażujące narzędzia dydaktyczne, Budowanie świadomości klimatycznej i umiejętności liderskich u uczniów na rzecz działań ekologicznych w szkole. Zachęcanie do współpracy między krajami, Promowanie zrównoważonego rozwoju i edukacji ekologicznej
? Co osiągnęliśmy?
Dla nauczycieli: Zdobyli nowe umiejętności w zakresie innowacyjnych modeli nauczania (Kolb i Scrum), Nauczyli się, jak integrować edukację na temat zmian klimatu w różnych przedmiotach, Uzyskali dostęp do wysokiej jakości, wielokrotnego użytku materiałów dydaktycznych
Dla uczniów: Zbudowali zrozumienie kwestii klimatycznych, Rozwinęli umiejętności przywódcze i planowania kampanii, Rozpoczęli przygotowywanie kampanii „Nasz klimat” dla swoich społeczności szkolnych