Uczniowie mieli za zadanie stworzyć i zaprogramować interaktywną bajkę edukacyjną w programie Scratch, której głównym bohaterem jest Greenbot – zielony robot podróżujący po różnych krajach Europy. W każdej odwiedzanej lokalizacji Greenbot spotyka się z konkretnym problemem klimatycznym. , poznaje jego przyczyny oraz działa w celu jego rozwiązania – poprzez edukację mieszkańców, wdrażanie ekologicznych rozwiązań lub wspieranie lokalnych inicjatyw.
Greenbot otrzymuje wiadomość od przyjaciela z Turcji na temat zmian klimatycznych, po czym udaje się do tego kraju i analizuje problem związany z nadmiernym zużyciem wody. Pierwszym krajem, który odwiedził była Turcja, gdzie napotkał problemy z wodą. Kolejnym krajem, który odwiedza nasz bohater jest Polska a tam problem z recyklingiem. Następnie Greenbot podróżuje do Macedonii, gdzie dowiaduje się o problemie związanym ze smogiem. Kończy swoją podróż w Grecji, w której mierzy się z problemem marnowania żywności. Projekt łączy naukę programowania, twórcze myślenie oraz edukację klimatyczną, rozwijając u uczniów świadomość ekologiczną i kompetencje cyfrowe.
Kliknij w link poniżej i zapoznaj się z nasza bajką
https://envirossustainable.wixsite.com/enviros/scratchfairytales