- Details
- Hits: 144
26 LUTEGO W ŚRODĘ O 17:00 ODBĘDZIE SIĘ DZIEŃ OTWARTY W NASZEJ SZKOLE. ZAPRASZAMY!
- Details
- Hits: 143
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
19 lutego w szkolnej bibliotece odbyła się akcja czytelnicza "Randka w ciemno z książką". Uczniowie mogli wypożyczyć książkę niespodziankę w walentynkowej oprawie. Akcja cieszyła się dużą popularnością. Ponad 50 książek "poszło" na randki z uczniami.
Miłej lektury i zakochania w czytaniu życzymy!
Nauczyciele bibliotekarze
![]() |
![]() |
![]() |
- Details
- Hits: 143
W ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 szkolna biblioteka kontynuuje wyzwanie na 2025 rok. Inspiracją do aktywności z książką dla młodych czytelników na luty to tematyka miłości. Zapraszamy do udziału w Wieży Wyzwań Czytelniczych.
Miłej lektury na luty!
- Details
- Hits: 146
![]() |
19 lutego 2025 r. w środę z okazji Walentynek biblioteka szkolna organizuje akcję czytelniczą „Randka w ciemno z książką” dla uczniów klas 2 - 8. Akcja polega na wypożyczeniu przez ucznia książki – niespodzianki (w okolicznościowym opakowaniu), książkę należy rozpakować w domu. Okres wypożyczenia 3 tygodnie (do 12 marca). Wypożyczoną książkę można dopisać do wybranej kategorii Wieży Wyzwań Czytelniczych. Uczniowie kl. 4 - 8 mogą napisać recenzję książki. Najciekawsze zostaną nagrodzone punktami z zachowania i zaprezentowane na forum szkoły. Celem akcji jest propagowanie czytelnictwa jako alternatywy dla smartfona. Zachęcamy do udziału w akcji.
Nauczyciele bibliotekarze
- Details
- Hits: 144
![]() |
![]() |
![]() |
Uczniowie kl. II Ai z Koła Małych Odkrywców przeprowadzili doświadczenie, które miało pomóc w odpowiedzi na pytanie: Czy z roztworu wody z solą kuchenną można wyhodować kryształki soli? Najpierw uczniowie odpowiednio zaplanowali całe doświadczenie. Następnie przygotowali w swoich słoikach roztwory z ciepłej wody i soli. Na słoikach położyli patyki, na których były przymocowane nitki lub włóczka, które zanurzyli w wodzie z solą. Młodzi badacze byli bardzo zaangażowani w przedsięwzięcie i codziennie sprawdzali, co dzieję się z ich próbkami. Po pewnym czasie woda zaczęła parować ze słoika, a sól ulegała krystalizacji i zaczęła osadzać się na ściankach słoika oraz na nitce i patyku. W kolejnych dniach uczniowie zauważyli, że soli osadza się coraz więcej, zaś wody jest coraz mniej. Na sznurkach zbudowały się przepiękne kryształki. Mali chemicy wyciągnęli wnioski z doświadczenia, że z roztworu wody z solą można wyhodować kryształki, a tym samym odzyskać wcześniej rozpuszczoną sól.
Eksperyment był prosty, ale pracochłonny, wymagający od uczniów ciągłej obserwacji i cierpliwości, ale opłacało się. Po 3 tygodniach kryształki były już gotowe i wszyscy mogli podziwiać efekty wykonanego samodzielnie doświadczenia.
Hodowla kryształów soli to była naprawdę świetna zabawa, która pozwoliła uczniom poczuć się prawdziwymi naukowcami.
BRAWO DLA CAŁEJ KLASY!
M. Piechurska, M. Janas
Page 11 of 94