26 LUTEGO W ŚRODĘ O 17:00 ODBĘDZIE SIĘ DZIEŃ OTWARTY W NASZEJ SZKOLE. ZAPRASZAMY!

19 lutego w szkolnej bibliotece odbyła się akcja czytelnicza "Randka w ciemno z książką". Uczniowie mogli wypożyczyć książkę niespodziankę w walentynkowej oprawie. Akcja cieszyła się dużą popularnością. Ponad 50 książek "poszło" na randki z uczniami. 

Miłej lektury i zakochania w czytaniu życzymy!

Nauczyciele bibliotekarze

W ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 szkolna biblioteka kontynuuje wyzwanie na 2025 rok. Inspiracją do aktywności z książką dla młodych czytelników na luty to tematyka miłości. Zapraszamy do udziału w Wieży Wyzwań Czytelniczych.

Miłej lektury na luty!

19 lutego 2025 r. w środę z okazji Walentynek biblioteka szkolna organizuje akcję czytelniczą „Randka w ciemno z książką” dla uczniów klas 2 - 8. Akcja polega na wypożyczeniu przez ucznia książki – niespodzianki (w okolicznościowym opakowaniu), książkę należy rozpakować w  domu. Okres wypożyczenia 3 tygodnie (do 12 marca). Wypożyczoną książkę można dopisać do wybranej kategorii Wieży Wyzwań Czytelniczych. Uczniowie kl. 4 - 8 mogą napisać recenzję książki. Najciekawsze zostaną nagrodzone punktami z zachowania i zaprezentowane na forum szkoły. Celem akcji jest propagowanie czytelnictwa jako alternatywy dla smartfona. Zachęcamy do udziału w akcji.

Nauczyciele bibliotekarze

Uczniowie kl. II Ai z  Koła Małych Odkrywców przeprowadzili doświadczenie, które miało pomóc w odpowiedzi na pytanie: Czy z roztworu wody z solą kuchenną można wyhodować kryształki soli? Najpierw uczniowie odpowiednio zaplanowali całe doświadczenie. Następnie przygotowali w swoich słoikach roztwory z ciepłej wody i soli. Na słoikach położyli patyki, na których były przymocowane nitki lub włóczka, które zanurzyli w wodzie z solą. Młodzi badacze byli bardzo zaangażowani w przedsięwzięcie i codziennie sprawdzali, co dzieję się z ich próbkami. Po pewnym czasie woda zaczęła parować ze słoika, a sól ulegała krystalizacji i zaczęła osadzać się na ściankach słoika oraz na nitce i patyku. W kolejnych dniach uczniowie zauważyli, że soli osadza się coraz więcej, zaś wody jest coraz mniej. Na sznurkach zbudowały się przepiękne kryształki. Mali chemicy wyciągnęli wnioski z doświadczenia, że z roztworu wody z solą można wyhodować kryształki, a tym samym odzyskać wcześniej rozpuszczoną sól.

Eksperyment był prosty, ale pracochłonny, wymagający od uczniów ciągłej obserwacji i cierpliwości, ale opłacało się. Po 3 tygodniach kryształki były już gotowe i wszyscy mogli podziwiać efekty wykonanego samodzielnie doświadczenia.

Hodowla kryształów soli to była naprawdę świetna zabawa, która  pozwoliła uczniom poczuć się prawdziwymi naukowcami.

 BRAWO DLA CAŁEJ KLASY!

M. Piechurska, M. Janas