W ramach projektu ,,Złote Szkoły’’ uczniowie klas 2ai, 2b, 3 a i 3b mieli okazję wziąć udział w warsztatach, zajęciach plastycznych, dyskusjach, scenkach dramowych, nagraniach na temat emocji towarzyszących dzieleniu się sekretami z innymi osobami oraz skutkami nieautoryzowanego rozpowszechniania zdjęć w Internecie. Ponad to brali udział w lekcji on- line Sieciakowa lekcja „Kto jest po drugiej stronie”.

Pierwszy temat, dotyczący emocji towarzyszących dzieleniu się sekretami, skłonił uczestników do refleksji nad tym, jakie uczucia mogą pojawić się, gdy powierzamy innym cos osobistego. Uczniowie podzielili się swoimi doświadczeniami, wskazując na emocje takie jak zaufanie, ulga, ale i obawy związane z możliwym naruszeniem prywatności podczas podawania np. hasła i numeru do konta bankowego.

Drugi temat poruszał kwestię sytuacji, w której osoba zauważa, że jej zdjęcie krąży w Internecie bez jej zgody. Uczniowie zastanawiali się, jak czuliby się w takiej sytuacji, rozważając zarówno pozytywne, jak i negatywne aspekty takiego zdarzenia. Większość uczniów podkreśliła, że brak kontroli nad własnym wizerunkiem może prowadzić do poczucia niepokoju, niepewności, a także utraty prywatności. Omówiono również sytuacje, kiedy publikacja zdjęć w Internecie może być powodem do radości, jak np. uwiecznienie miłych wspomnień czy sukcesów, ale także, kiedy może to wywołać uczucie smutku czy złości, szczególnie jeśli zdjęcie zostało udostępnione bez zgody osoby na nim przedstawionej.

Projekt ,,Złote Szkoły’’ pozwolił uczniom na głębszą refleksję nad emocjami w kontekście prywatności oraz odpowiedzialności w przestrzeni cyfrowej. Uczestnicy zyskali świadomość, jak ważne są zaufanie i szacunek wobec innych w codziennych relacjach, zarówno w realnym, jak  i wirtualnym świecie.

Wychowawcy klas: Mariola Piechurska, Małgorzata Kuczyńska, Joanna Gajda, Anna Rybarska

Dnia 24.03.2025r. uczniowie klasy 8b- Natalia Kępka i Kacper Szymański uczestniczyli w warsztatach na temat sztucznej inteligencji pt. „Sztuczna inteligencja nie zwalnia od myślenia. Co zmienia AI Act?”. Spotkanie odbyło się w siedzibie Radomskiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli i było poprowadzone przez doradcę metodycznego panią Monikę Pskit. Prowadząca przybliżyła uczestnikom temat rozwoju sztucznej inteligencji oraz jej wpływ na naszą przyszłość.

Warsztaty stanowiły część przygotowań do międzyszkolnej debaty „Jak będzie wyglądało życie w Unii Europejskiej za 20 lat?”. Podczas zajęć informatycznych uczniowie analizowali zarówno zalety, jak i potencjalne zagrożenia związane z AI. Poznali, w jaki sposób sztuczna inteligencja wpływa na różne aspekty życia codziennego oraz jakie wyzwania niesie jej dynamiczny rozwój. Szczególną uwagę poświęcono regulacjom prawnym dotyczącym AI w Unii Europejskiej.

Warsztaty były cennym doświadczeniem, które poszerzyło wiedzę uczniów oraz dostarczyło im narzędzi do refleksji nad przyszłością technologii.

     

W każdym z nas drzemie talent, trzeba go tylko odkryć. Występy wszystkich uczestników „Festiwalu Talentów”, który odbył się 21 marca były czymś wyjątkowym. Dostarczyły nam moc wzruszeń i niezapomnianych przeżyć. Program artystyczny wypełnił bogactwo i różnorodność talentów. „Życie bez kreatywności nie miałoby tylu barw”. Uczestnicy Festiwalu zabrali nas w wielobarwną podróż pełną radości, energii, refleksji, wyobraźni i twórczej ekspresji.

Aby wytrwać w sztuce trzeba czegoś innego
I czegoś więcej niż wrodzonego talentu:
które wypełniają życie i nadają mu sens.
Trzeba namiętności i cierpienia. - Henryk Ibsen

Życzymy  namiętności i wytrwałości w rozwijaniu swoich talentów.

Organizatorzy: Katarzyna Kosmala i Aneta Wątorska

OTWARTA ŚRODA  26.03.2025 r.

GODZ. 17:00

 Klasy I - III

Kl. 1a, 2b -  s. 3 

Kl. 1b, 3a -  s. 4

Kl. 1c  - s. 7

Kl. 2a, 3c  -   s. 6

Kl. 2c, 3b  -   s. 5

 Klasy IV-VIII                                                                             

Bałękowska Anna s.110

Bąbolewski Piotr s. 7

Chęć Dariusz  s. 110

Chlibiuk Renata s. 107

Figura Monika  s. 105

Janas Agnieszka s. 109

Janas Monika s. 6

Janikowska Renata s.106

Jaroszek Artur  s. 1 

Kaca Robert s. 103

Kosmala Katarzyna s. 109

Kowal Aleksandra s. 109

Kościowska Alicja  s. 108

Linowska-Wasik Małgorzata - Pokój nauczycielski

Łyczak Katarzyna  s. 109

Mąkosa Anna s. 109

Młynarska Józefina  s. 101

Papaj Dorota - Gabinet pedag. i psych. 

Pietralski Kamil  - Pokój nauczycieli w-f

Ks. Resiak Konrad - Pokój nauczycielski

Sikorska - Rabenda Agnieszka   s. 107

Sitarz Lidia  s. 103

Skoczek Izabella - Gabinet pedag. i psych. 

Sowa-Dąbkowska Sława s. 104

Szczepanek Andrzej  s. 101

Ks. Szeląg Michał - Pokój nauczycielski

Szymczak Tomasz  - Pokój nauczycieli w-f

Tokarska Renata - Pokój nauczycielski

Walczak Hanna  s. 104

Realizacja kolejnego zadania z projektów Świetliczaki na tropie- Łowickie wycinanki, a także Aktywnej świetlicy- "Legenda o włocławskim Gryfie". Przedstawienie symboliki ceramiki włocławskiej, historii i tradycji ludowych.

Wykonanie przez uczniów wazonu z kwiatami oraz wycinanek łowickich z papieru.

Co więcej... na świetlicę zawitała także WIOSNA