Uczniowie naszej szkoły wzięli udział III edycji Wojewódzkiego Konkursu na plakat wywołujący radość dzieci pt. "O uśmiech dziecka", który został zorganizowany przez Szkołę Podstawową z Oddziałami Integracyjnymi nr 301 im. Janusza Korczaka w Warszawie. Dziecięca Komisja Konkursowa wyłoniła laureatów w dwóch kategoriach wiekowych: 10-12 i 13 – 15 lat. I miejsce w kategorii 10 - 12 lat zajęła Hanna Jakóbowska z kl. 5c. Wyróżnienie otrzymała Gabriela Marut z kl. 4a. Dziewczynki otrzymały dyplomy i nagrody rzeczowe z rąk Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 301 w Warszawie Pani  Emilii Wojdyły.

Serdecznie gratulujemy sukcesu !

 

Uczniowie uczęszczający do świetlicy szkolnej wzięli udział w II Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym im. Henryka Jordana "W zaczarowanym ogrodzie" zorganizowanym przez Publiczny Ogródek Jordanowski w Radomiu. Uczestnicy za pomocą plastycznych środków wyrazu mieli ukazać magiczny świat lub miejsce, w którym można czuć się bezpiecznie.  
Maja Krajewska z klasy 3a zajęła II miejsce w kategorii wiekowej 8-10 lat.
Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów. 

  

 

Przedstawiciele uczniów naszej szkoły wzięli udział w uroczystościach  Radomskich Dni Godności. Razem z uczniami z innych szkół przeszli w barwnym korowodzie ulicą Żeromskiego do Rynku Starego Miasta, gdzie wspólnie oglądali występy i bawili się. Uczniowie byli bardzo zadowoleni i już zgłosili chęć udziału w przyszłym roku.

R. Tokarska, E. Koziel, M. Linowska

     
     

W dniu 6 czerwca 2022r. uczniowie klas 4b, 4c, 5a, 6a i 6b wzięli udział w spotkaniu z funkcjonariuszami Służby Więziennej Aresztu Śledczego w Radomiu. 
Funkcjonariusze przybliżyli uczniom zasady funkcjonowania współczesnego więzienia, zapoznali zebranych ze specyfiką pracy funkcjonariusza służby więziennej oraz przedstawili w jaki sposób prowadzona jest praca resocjalizacyjna i jaką rolę pełni pies funkcjonariusz.
Uczniowie mieli możliwość założyć tzw. "żółwia", który jest wykorzystywany w trakcie interwencji jako środek ochrony osobistej. 
Na koniec, aby uzupełnić wiedzę i rozwiać ewentualne wątpliwości zebrani mieli możliwość zadawania funkcjonariuszom pytań. 

  

  

                                                                                                                                                                    Tekst i zdjęcia: Edyta Jędryszek 

 Dobiegła końca realizacja Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Świetliczaki na tropie … zagadek”. Dzieci ze świetlicy w tym semestrze zrealizowały sześć ostatnich, interesujących zadań. Zajęcia bardzo podobały się Świetliczakom i chętnie w nich brały udział. Czekamy na następną edycję!  

Ile jaskółek wiosnę zwiastuje? Świetliczaki obejrzały film dotyczący różnych gatunków ptaków, omówione zostały przysłowia związane z nimi. Dzieci wykonały prace plastyczne przedstawiające wybranego ptaka.

  

Ile jest kropek? Uczniowie poznali ciekawostki o Australii i jej rdzennych mieszkańcach - Aborygenach. Duże wrażenie wywarła na nich sztuka kropkowania, tą metodą wykonali bumerangi i sylwetki zwierząt.

Nie wszystko gwiazda co się świeci …?  Na zajęciach dzieci obejrzały prezentację „Nasza Galaktyka”. Dowiedziały się ciekawych informacji o kosmosie. Zajęcia zakończyły się wykonaniem wspólnie pracy plastyczno-technicznej Układ Słoneczny.

  

Kto na podium dzisiaj stanie? Rekordy zwierząt - dzieci z zainteresowaniem oglądały albumy i filmy dotyczące ciekawostek z życia zwierząt. Następnie wykonały prace plastyczne wybraną techniką, z których powstała księga rekordów „Naj” wśród zwierząt.

Czy ten obraz się rusza? Świetliczaki poznały jeden z najciekawszych kierunków w sztuce współczesnej op-art, który charakteryzuje się kombinacją linii dających geometryczne złudzenie optyczne, zmierzające do wywołania wrażenia głębi. Dzieci obejrzały prezentację na ten temat, a następnie wykonały własne prace plastyczne.  

  

Paski, prążki czy kwiaty? Polska moda ludowa - uczniowie obejrzeli prezentację strojów ludowych charakterystycznych dla  poszczególnych regionów Polski. Stroje wyróżniały się  przede wszystkim  wielością barw oraz dodatkami, takimi jak paski, koronki, korale czy hafty.
Następnie kolorowali wybrany strój.