Search

XX Powiatowy Turniej BRD

5 października reprezentacja naszej szkoły w składzie: A. Zaniat, N. Zagórski, P. Kartasiński, A. Kapciak, W. Wiśniewska pod opieką p. A. Kowal zdobyła 4 miejsce w XX Powiatowym Turnieju BRD "BEZPIECZNE DROGI RADOMIA". Konkurs został zorganizowany przez MDK im. H. Stadnickiej, WORD, Komendę Policji w Radomiu pod patronatem Prezydenta Miasta Radomia.

Gratulacje!

VIII Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

Dnia 28 września nasza szkoła brała udział w akcji VIII Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia.  Uczniowie specjalnie na ten dzień przygotowali piękne plakaty oraz rebusy z tabliczką mnożenia. Wszystko zostało powieszone na tablicach w szkole, aby uczniowie przypominali sobie w zabawny sposób tabliczkę mnożenia. Na drugiej lekcji cała szkoła brała udział w „tabliczkowym egzaminie”. Uczniowie klas III-VIII wypełniali losy z działaniami mnożenia i dzielenia, o różnym stopniu trudności. Na wszystko mieli trzy minuty. Kto bezbłędnie poradził sobie z zadaniem, otrzymywał odznakę EKSPERTA TABLICZKI MNOŻENIA. Powołane zostały również Patrole Egzaminacyjne, które podczas długiej przerwy zapraszały do sprawdzenia swojej wiedzy również dyrekcję, nauczycieli, administrację oraz rodziców. Na wszystkich czekał słodki poczęstunek. Jeden z patroli wyruszył również w miasto, odwiedził Komisariat Policji na Borkach, Bibliotekę Miejską na Borkach, Publiczne Przedszkole nr 19 i wiele innych. Przepytywał również przypadkowo spotkanych przechodniów – większość bardzo bała się „oblania” egzaminu. Wszyscy jednak bardzo cieszyli się z pozytywnych wyników.

Justyna Mrozowicz

Ćwiczenia oddechowe w terapii logopedycznej

Oddychanie będące naturalną i niezbędną do życia czynnością fizjologiczną, stanowi także ważny czynnik warunkujący prawidłowy rozwój i funkcjonowanie aparatu artykulacyjnego.

Za prawidłowy sposób oddychania, a zarazem najbardziej pożądany uznaje się oddychanie żebrowo- brzuszne , które umożliwia głęboki wdech i powolny długi wydech, podczas którego ma miejsce wypowiedź.

Czytaj więcej...

Wizyta partnerska w Grecji

W dniach 24 -28.09.2018r. w ramach projektu „A healthy dose of Social Media” Erasmus+, delegacja uczniów i nauczycieli PSP 2 przebywała z wizytą partnerską w greckiej  szkole w Heraklion. Podczas pobytu  uczniowie i nauczyciele zwiedzili szkołę, uczestniczyli w zajęciach z greckimi uczniami. Nauczyciele prowadzili zajęcia „Poznajemy nasze kraje poprzez media społecznościowe”. W czasie pracy nad projektem uczniowie ze szkół  z Litwy, Niemiec, Polski, Grecji i Portugalii prezentowali I część  e-booka „Dzień bez mediów społecznościowych” natomiast nauczyciele  omawiali kolejne zadania wynikające z wniosku oraz ustalali terminy wizyt. Następnego dnia odbyło się zwiedzanie miasta Heraklion z przewodnikiem oraz wykorzystując interaktywne technologie. Bardzo interesująca była wizyta w Fundacji Badań i Technologii w Heraklionie. W ciekawy sposób zaprezentowano innowacyjne technologie ICT, interaktywne aplikacje i inteligentne technologie używane do celów edukacyjnych a także w życiu codziennym. Kolejnym zwiedzanym miejscem było Knossos, pałac i starożytna cywilizacja miejska. Wszyscy uczestnicy projektu brali udział w oficjalnej wizycie z władzami lokalnymi regionu Krety. W miejscowości Chania grupa Erasmusa odwiedziła muzeum drukarstwa a podczas zajęć edukacyjnych zapoznała się z procesem i etapami drukowania. Uczniowie mogli własnoręcznie wydrukować wizytówkę na zabytkowej maszynie. Nasi uczniowie mogli doświadczyć greckiej gościnności mieszkając u rodzin swoich rówieśników. Podczas wizyty nawiązali przyjaźnie, które podtrzymują korzystając z mediów społecznościowych.

IV edycja Maratonu Czytelniczego

W ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa rusza IV edycja Maratonu Czytelniczego, adresowanego do uczniów klas I – VIII. W ramach Maratonu odbędzie się comiesięczny konkurs czytelniczy. Celem konkursu jest rozbudzenie zainteresowania książką jako formą spędzania wolnego czasu, budzenie wrażliwości estetycznej, emocjonalnej, rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem. Na początku każdego miesiąca nauczyciel informuje uczniów biorących udział w Maratonie, jaką książkę należy przeczytać. Pod koniec miesiąca dzieci piszą test konkursowy. Za każde zadanie wykonane poprawnie uczestnik otrzymuje jeden punkt. Za test można uzyskać maksymalnie 20 pkt.

W październiku czytamy:

 „Dzieci Pana Astronoma” Wanda Chotomska (klasy I –III)

„Bracia Lwie Serce” Astrid Lindgren – klasy (IV – VIII).

Podkategorie

Additional information