Search

WIEM, CO JEM

W  klasach IV na lekcjach WDŻ uczniowie realizują projekt edukacyjny „Wiem co jem”. Głównym celem projektu jest  wykształcenie u dzieci postaw prozdrowotnych poprzez uczenie zasad zdrowego odżywiania oraz przekazywanie wiedzy na temat produktów służących zdrowiu i produktów dla zdrowia szkodliwych. Ważnym celem jest również uświadomienie związku pomiędzy żywieniem, a występowaniem wielu chorób i dolegliwości oraz podkreślenie roli codziennej aktywności fizycznej w profilaktyce zdrowotnej. W ciągu ostatnich kilkunastu lat drastycznie zmienił się styl życia dzieci – spożywają one zbyt dużo wysokoenergetycznych pokarmów (chipsów, batonów, fast foodów, słodkich napojów gazowanych), a wolny czas spędzają przed komputerem lub telewizorem.  Wiadomo jednak, że te zgubne w skutkach tendencje można odwrócić. Niezwykle istotne jest, żeby wyrobić w dzieciach i młodzieży nawyki oraz przekonania, które pozwolą im cieszyć się zdrowym i długim życiem. Uczniowie podczas zajęć zapoznają się z piramidą żywieniową, układają zdrowe menu na cały dzień, reklamy o  zdrowym odżywianiu, przygotowują i degustują pomysłowe  drugie śniadania, sałatki, szaszłyki owocowe lub warzywne.

M. Piechurska

Nowe książki w bibliotece

Miło nam poinformować, że w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa zostały zakupione nowości wydawnicze. Zachęcamy wszystkich do korzystania z zasobów naszej biblioteki. Mamy nadzieję, że każdy znajdzie w bibliotece coś ciekawego dla siebie.

ZAPRASZAMY.

Beata Rojek, Renata Kowal

Warsztaty ludowe kl.3

13 listopada klasy III a i III b wzięły udział w warsztatach ludowych w ramach realizacji III edycji projektu pt. „Odkrywamy dziedzictwo kulturowe Radomszczyzny”. Celem warsztatów było zapoznanie dzieci z muzyczną tradycją regionu oraz nauczenie ich czerpania przyjemności z wartości muzyki, tańca i śpiewu ludowego.    

A. Dolega   J. Gajda

Projekt czytelniczo – patriotyczny „Dla Niepodległej”

W ramach projektu uczniowie klasy IIc , IIIa i Ic zapoznali się z tomikiem wierszy Władysława Bełzy zawartym w „Katechizmie Polskiego Dziecka”. Podczas zajęć przeprowadzono rozmowy dotyczące ojczyzny, patriotyzmu, symboli narodowych i słynnych Polaków. Spacerując po Radomiu poznali najstarsze zakątki naszego miasta. Wykonali flagę Polski oraz gazetkę ilustrującą drogę do niepodległości.

 E .Kozieł, A. Dolega, K. Gołębiowska

Podkategorie

Additional information