Search

Lekcja pokazowa

W dniach 7- 11 października  w naszej szkole miała miejsce wizyta w ramach projektu „Smart education. Explore CLIL by using Robotics” /Inteligentna Edukacja. Odkryj CLIL przy uzyżyciu robotyki./ programu ERASMUS+. Przybyli do nas uczniowie i nauczyciele z Litwy, Niemiec, Portugalii, Chorwacji i Włoch.

Pierwszego dnia, goście obejrzeli lekcje prowadzone przez nauczycieli z naszej szkoły. Jedną z nich była lekcja prowadzona przez K. Łyczak i R. Chlibiuk  „Robimy Kurs Prawa Jazdy z robotem”. Celem lekcji było wykorzystanie robotów w nauce języka angielskiego. Na początku lekcji uczniowie obejrzeli film o manewrach na drodze wykonywanych przez roboty,  poznawali podstawowe znaki drogowe i zasady bezpieczeństwa na drodze. Podczas lekcji uczniowie pracowali w grupach wykonując ćwiczenia interaktywne, korzystali z QR-kodów rozwiązując karty pracy i nazywali manewry, które wykonywały roboty. Wszyscy uczestnicy otrzymali Prawo jazdy, a zwycięska grupa upominki.

 

Goście z Europy w naszej szkole

W dniach 7- 11 października  w naszej szkole miała miejsce wizyta w ramach projektu „Smart education. Explore CLIL by using Robotics” /Inteligentna Edukacja. Odkryj CLIL przy uzyżyciu robotyki./ programu ERASMUS+. Przybyli do nas uczniowie i nauczyciele z Litwy, Niemiec, Portugalii, Chorwacji i Włoch.

Pierwszego dnia, po uroczystym powitaniu goście zwiedzili naszą placówkę a następnie obejrzeli lekcje prowadzone przez nauczycieli z naszej szkoły. Na lekcji biologii /Pokarm jako budulec i źródło energii/ prowadzonej przez p. A. Szczepanka  uczniowie poprzez doświadczenia wykrywali składniki odżywcze w produktach spożywczych, które jemy na co dzień. Obejrzeli także krotką prezentację dotyczącą roli niezbędnych składników pokarmowych. Podsumowaniem lekcji było wypełnienie kart pracy informacjami odnoszącymi się do występowania i znaczenia kluczowych składników odżywczych dla prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Kolejna lekcja prowadzona przez K. Łyczak i R. Chlibiuk  „Robimy Kurs Prawa Jazdy z robotem”. Celem lekcji było wykorzystanie robotów w nauce języka angielskiego. Na początku lekcji uczniowie obejrzeli film o manewrach na drodze wykonywanych przez roboty,  poznawali podstawowe znaki drogowe i zasady bezpieczeństwa na drodze. Podczas lekcji uczniowie pracowali w grupach wykonując ćwiczenia interaktywne, korzystali z QR-kodów rozwiązując karty pracy i nazywali manewry, które wykonywany roboty. Wszyscy uczestnicy otrzymali Prawo jazdy a zwycięska grupa upominki. Lekcje bardzo się podobały naszym gościom.

Dla lepszej integracji uczniów odbyły się rozgrywki pomiędzy krajami w piłkę nożną zorganizowane przez nauczycieli wychowania fizycznego. Na zakończenie wszyscy zawodnicy dostali złote medale oraz słodką niespodziankę. Nauczyciele w czasie trwania rozgrywek sportowych pracowali nad projektem. Omawiali kolejne zadania do wykonania, ustalali terminy, dzielili się swoimi doświadczeniami z zajęć z robotyki, omówili sposoby promowania projektu.

Kolejnego dnia uczestnicy projektu wybrali się do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. W laboratorium robotycznym, pod okiem specjalistów mogli  samodzielnie wykonać trójwymiarowe projekty figur geometrycznych. Zapoznali się bliżej z technologią 3D, nauczyli się modelować i samodzielnie projektować obiekty w trójwymiarze. Każdy mógł stworzyć swój własny model, wydrukować i zabrać go ze sobą. Chętni uczniowie i nauczyciele obejrzeli sztukę, w której zamiast aktorów zagrały roboty. Goście zwiedzili Stare Miasto.

W środę, odbyły się kilkugodzinne warsztaty z robotyki, podczas których uczniowie w zespołach mieli skonstruować Lego samochody /roboty/ przyjazne środowisku. Po skończonej pracy grupy testowały swoje roboty a następnie prezentowały hasła związane z tematyką przyjaznego środowiska. Roboty zostały wyeksponowane w gablocie aby społeczność szkolna mogła je oglądać. W warsztatach uczestniczyły lokalne media

https://dami24.pl/wiadomosci/inteligentna-edukacja-w-psp-nr-2/16290

https://www.cozadzien.pl/edukacja/inteligentna-edukacja-w-psp-nr-2/59880 . 

Zdjęcia z wizyty w szkole znajdziesz 

 http://psp2.radom.pl/index.php/galeriepsp2/category/351-erasmus

W czwartek goście z projektu oraz nasi uczniowie pojechali do Krakowa. Tam zobaczyli najważniejsze zabytki oraz odwiedzili kopalnię soli w Wieliczce. W piątek uczestnicy projektu pełni wrażeń powrócili do swoich krajów.

Strona internetowa projektu

Na potrzeby projektu stworzono stronę internetową, za którą odpowiedzialna jest szkoła w Portugalii. Znajdziemy tam nie tylko opis projektu, sukcesywnie zamieszczane zrealizowane zadania ale również relacje z wizyt partnerskich. Zachęcamy do zapoznania się z nią pod adresem:

 erasmusplus-robotics.eu

Legenda

Kolejnym zadaniem projektu było stworzenie prezentacji Power Point z narodową legendą lub baśnią w której głównym bohaterem było zwierzę. Jedną z naszych najbardziej znanych i lubianych legend zdaje się być ‘Legenda o smoku Wawelskim’. Zatem nasz wybór zdawał się być oczywisty.
Poniżej przedstawiamy naszą prezentację, którą uczennice klasy 6a zaprezentowały podczas wymiany grup uczniów w szkole w Chorwacji.

>>link do prezentacji<<

KLIK

Lego Animals

Kolejnym z zadań naszego projektu było zaprojektowanie i zbudowanie dowolnego zwierzęcia z klocków Lego MindStorm związanego z narodową baśnią lub legendą. Po krótkiej debacie nasz wybór padł na smoka wawelskiego. Oto nasza wersja tegoż smoka z lego:

A poniżej zwierzęta lego w wykonaniu naszych partnerów:

 

 

Additional information