- التفاصيل
- الزيارات: 576
![]() |
![]() |
![]() |
W lutym i marcu 2024 roku w Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 im. H. Ch. Andersena w Radomiu miała miejsce realizacja zadania "Lekcja z ekonomią - Polski złoty w obiegu od 100 lat" w ramach programu Złote Szkoły NBP – IV edycja POLSKI ZŁOTY W OBIEGU OD 100 LAT. NBP I JEGO FUNKCJA EMISYJNA.
Projekt skupiał się na historii polskiego złotego oraz roli Narodowego Banku Polskiego w emisji i kontroli pieniądza.
Zadanie objęło uczniów z oddziału przedszkolnego, klas pierwszych, drugich, piątych, szóstych i siódmych. Ogółem w zajęciach wzięło udział 228 uczniów, co dowodzi dużego zainteresowania tematem oraz chęci uczestnictwa w takich działaniach.
Przeprowadzono 23 lekcje w różnych grupach wiekowych. Zajęcia obejmowały różnorodne formy pracy, w tym zabawy, rebusy, układanie haseł reklamowych, prezentacje, filmy oraz dyskusje. Uczniowie angażowali się w projektowanie banknotów, tworzenie rymowanek oraz przygotowywanie skarbonek.
Tematyka zajęć została dostosowana do poziomu rozwoju i zainteresowań uczniów, obejmując aspekty edukacji polonistycznej, matematycznej, plastycznej, technicznej, muzycznej, historycznej i informatycznej. Uczniowie mieli możliwość zgłębienia historii polskiej waluty, począwszy od jej początków po współczesność. Poprzez różnorodne działania edukacyjne uczestnicy zdobywali wiedzę na temat roli, jaką polski złoty pełni w funkcjonowaniu gospodarki kraju. Szczególny nacisk kładziono na rolę Narodowego Banku Polskiego jako podmiotu odpowiedzialnego za emisję i kontrolę pieniądza.
Przebieg zajęć charakteryzował się dużą różnorodnością form pracy. Organizowano zajęcia, które obejmowały różne aspekty tematu, m.in. prace plastyczne, prezentacje, oglądanie filmów, dyskusje oraz zabawy matematyczne związane z pieniędzmi.
Dla uczniów klas starszych zajęcia koncentrowały się na bardziej zaawansowanych zagadnieniach związanych z historią polskiego złotego i jego funkcjonowaniem w gospodarce. Uczniowie mieli okazję m.in. eksplorować różne aspekty waluty narodowej poprzez zadania praktyczne i analizę danych historycznych. Rozwijali swoje umiejętności pracy z arkuszem kalkulacyjnym. Mieli możliwość spotkania z przedstawicielem Polskiego Towarzystwa Numizmatycznego.
Cele zajęć zostały osiągnięte, a uczniowie zdobyli wiedzę na temat historii polskiego złotego oraz funkcji Narodowego Banku Polskiego. Aktywnie w nich uczestniczyli, wykazując zainteresowanie tematem oraz chęć nauki.
Projekt został pozytywnie oceniony przez uczestników, którzy wyrażali zadowolenie z różnorodności form pracy i innowacyjnych metod ich prowadzenia.
Podsumowując, realizacja zadania "Lekcja z ekonomią - Polski złoty w obiegu od 100 lat" przyniosła oczekiwane rezultaty, poszerzając wiedzę uczniów na temat funkcjonowania polskiej waluty oraz roli banku centralnego. Zadanie cieszyło się dużym zainteresowaniem uczestników i zostało ocenione bardzo pozytywnie.
![]() |
![]() |
![]() |
- التفاصيل
- الزيارات: 455
![]() |
![]() |
![]() |
W ramach programu Złote Szkoły NBP - IV edycja, dnia 27 lutego 2024 roku odbyła się w naszej szkole debata szkolna pod tytułem "Złoty czy Euro?". Debata została zorganizowana z myślą o uczniach klas siódmych i ósmych, którzy zgromadzili się, aby podjąć dyskusję na temat dwóch kluczowych walut: polskiego złotego i euro.
Spotkanie rozpoczęło się od prezentacji programu Złote Szkoły NBP oraz naszej szkolnej Drużyny Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej, składającej się z uczniów klas siódmych, pod opieką nauczycieli, pani Renaty Chlibiuk i pani Lidii Sitarz.
Pierwszą częścią debaty była prezentacja na temat euro, przygotowana przez ucznia klasy 7b Kacpra Szymańskiego. Prezentacja zawierała historię tej waluty, jej wzory oraz zabezpieczenia. Uczniowie mieli okazję poznać państwa korzystające z euro, warunki wejścia do strefy euro oraz zmiany, jakie ta waluta przeszła od momentu jej powstania. Dodatkowo, uczestnicy obejrzeli filmy związane z tematyką euro, co ułatwiło im zrozumienie zalet i wad tej waluty.
Kolejnym punktem debaty było omówienie polskiego złotego przez uczennicę Natalię Kępkę z klasy 7b. Prezentacja zawierała historię złotego, jego znaczenie dla polskiej gospodarki oraz rolę Narodowego Banku Polskiego jako emitenta polskiej waluty. Następnie Liliana Jakubowska z klasy 7c omówiła zabezpieczenia złotego, korzystając z materiałów udostępnionych przez Narodowy Bank Polski.
W dalszej części debaty uczniowie prezentowali nagrania z opiniami osób bliskich i kolegów na temat potencjalnych korzyści i obaw związanych z wprowadzeniem euro w Polsce. Dyskusja, która nastąpiła po prezentacjach, była zróżnicowana i obejmowała różnorodne punkty widzenia, od entuzjastycznych po sceptyczne.
Na zakończenie debaty uczniowie zostali zachęceni do wzięcia udziału w badaniu SZKOLNEGO EUROBAROMETRU, mającego na celu zebranie opinii na temat preferowanej waluty dla Polski: złotego polskiego czy euro.
Ewaluacja debaty została przeprowadzona za pomocą platformy Mentimeter, pokazała, że uczestnicy uznali spotkanie za bardzo pouczające i interesujące. Wykorzystanie tej platformy do badania opinii uczestników oraz ewaluacji zostało ocenione bardzo wysoko, co pozwoliło na szybką analizę informacji zwrotnych.
W rezultacie debata "Złoty czy Euro?" nie tylko zwiększyła wiedzę uczniów na temat obu walut oraz zrozumienie zagadnień ekonomicznych z nimi związanych, ale także umożliwiła im podjęcie świadomej decyzji w kwestii preferowanej waluty dla Polski. Ta
inicjatywa nie tylko przyczyniła się do edukacji ekonomicznej uczestników, ale także promowała aktywne zaangażowanie w życie społeczne i gospodarcze kraju.
![]() |
![]() |
![]() |
- التفاصيل
- الزيارات: 472
![]() |
Złote Szkoły NBP to ogólnopolski program, który ma na celu propagowanie wiedzy ekonomicznej wśród uczniów. Inicjatywa ta została stworzona z myślą o przygotowaniu młodych ludzi do świadomego funkcjonowania w dzisiejszym świecie finansów oraz rozwijania ich postaw przedsiębiorczych i prospołecznych.
Każda edycja programu skupia się na konkretnym temacie z zakresu ekonomii i finansów, promując tym samym różnorodne aspekty tej dziedziny wśród uczniów.
Cieszymy się, że nasza szkoła ponownie bierze udział w Programie. Już w poprzedniej edycji nasze zaangażowanie zostało docenione, a tytuł Złotej Szkoły NBP stał się dla nas zaszczytnym wyróżnieniem.
W obecnej edycji, skupiamy się na temacie "Polski złoty w obiegu od 100 lat. NBP i jego funkcja emisyjna." Nasza Drużyna Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej, pod opieką nauczycieli, aktywnie uczestniczy w programie, realizując określone zadania związane z tematyką ekonomiczną.
Program Złote Szkoły NBP to nie tylko okazja do zdobycia wiedzy ekonomicznej, ale również doskonała szansa dla uczniów na rozwijanie umiejętności interpersonalnych, kreatywności oraz pracy w zespole. Udział w programie daje również możliwość spotkania ekspertów z dziedziny ekonomii i finansów oraz zdobycia praktycznych umiejętności, które przydadzą się w przyszłości.
Zachęcamy wszystkich uczniów do aktywnego udziału w Programie Złote Szkoły NBP oraz do śledzenia naszych działań w ramach tej inicjatywy.
- التفاصيل
- الزيارات: 554
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
7 marca odbyło się rozstrzygnięcie szkolnych konkursów zorganizowanych w ramach Dnia Bezpiecznego Internetu 2024. Dyrektor szkoły wraz z panią wicedyrektor wręczyli nagrody oraz dyplomy .
Wyniki konkursów:
Klasy 1-3 „Jestem z innej bajki, nie używam telefonu”
Rymowanka
I miejsce Antoni Moraczewski kl. 1b
Wyróżnienie Lena Poneta kl. 1a
Rysunek
I miejsce Emilia Janiszewska kl. 1b
Wyróżnienia: Laura Miękus kl. 1c , Hanna Masiarz kl. 2a
Kl. 4-6 „Jeden dzień bez Internetu”
Komiks
I miejsce Antoni Papuć kl. 4b
Wyróżnienie: Anna Janiszewska kl. 5b
Opowiadanie
I miejsce Adam Wójcik kl. 4b
Gratulujemy!
Nauczyciele bibliotekarze
- التفاصيل
- الزيارات: 324
![]() |
![]() |
![]() |
Uczniowie z klasy I A wzięli udział w zajęciach z robotyki. Podczas zajęć, prowadzonych przez p. Renatę Chlibiuk, mogli poznać tajniki projektowania, budowania i programowania robotów z klocków LEGO. Zapoznali się ze zwierzętami – robotami z zoo m.in. słoniem, wilkiem, żyrafą, krokodylem, wężem oraz testowali te konstrukcje, sprawdzając czy poprawnie realizują przyjęte założenia.
Ponadto uczniowie w grupach rozwiązywali różne zadania z tematyki przyrodniczej, technicznej i z języka angielskiego. Za każde poprawnie wykonane zadanie otrzymywali punkty. Należy zaznaczyć, że grupy bardzo dobrze sobie radziły i mimo rywalizacji, bawiły się doskonale.
Prowadząca zajęcia podkreśliła, że nauka programowania uczy myślenia, analizowania informacji, wykorzystywania wiedzy w praktyce, kreatywności, samodzielności i umiejętności współpracy w zespole. Takie umiejętności są dzisiaj niezbędne w niemal każdym zawodzie, a także w otaczającym nas świecie i zachodzącymi w nim zmianami.
Był to czas nauki i świetnej zabawy. Bardzo chętnie wrócimy na kolejne zajęcia z robotyki.
Dziękujemy p. Renacie Chlibiuk za wspaniałe spotkanie.
M. Piechurska, M. Janas
![]() |
![]() |
![]() |
الصفحة 38 من 94